2012. március 18., vasárnap

Sajtos rúd



Kaszi egyik kollégájától van a recept. Hálás köszönet érte, mert eddig csak leveles tésztát sütöttem ki sós, sajtos rudaknak. 
Ennek a receptnek a birtokában már el mondhatom, hogy tudok finom sósat sütni, ami ráadásul napokig finom, ehető marad.

Íme a recept:

Hozzávalók:
35 dkg liszt
12 dkg ráma
1 cs. sütőpor
25-30 dkg reszelt sajt (lehet fele füstölt is, szerintünk ez a legjobb változat) (kevesebb is lehet, de így az igazi)
1 kis pohár tejföl
só -ízlés szerint - én egy adagoló kanállal szoktam tenni ami kb. 9 gramm, de ez természetesen a sótól is függ, illetve a sajttól is, mert a füstöl sajt használata esetén kevesebb is elég.

1 tojás a kenéshez


A lisztet a rámával összemorzsoljuk, aztán szép sorban a többi hozzávalót beletesszük. A sajtból azonban nem kerül mind a tésztába, hagyni kell ki (kb. 1/3-át) a tetejére is. 
Én kézzel szoktam összedolgozni, hamar kész van, nem kell sokáig gyúrni, csak amíg összeáll a tészta, ezután legalább félórás pihentetés jön a hűtőben, hogy a ráma visszakeményedjen. Én most hétvégén egész éjszakára ott hagytam, semmi baja nem lett. 
Ezután sima felületen ki kell nyújtani, én a konyhapulton szoktam és ott liszt sem kell alá.  Kb. 3 mm vastagra kell kinyújtani ezután megkenni a felvert tojással és a félretett sajttal megszórni. A sajtot kicsit rá szoktam nyomkodni, hogy szeleteléskor se jöjjön le. Ezután lehet darabolni, én ehhez a pizzaszeletelőt használom.
180-190 fokos gázsütőben pirulásig sütöm, zsírpapíros tepsiben. Ha megsült (ez kb. 15 perc) rácsra szedem, hogy ott hűljön ki, majd fém kekszes dobozba teszem, ahol akár egy hétig is eláll. Bár erre, még csak akkor volt példa amikor túlsóztam a tésztát. (Második sütés volt.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése