2011. június 23., csütörtök

Túrós guba

Sajnos már kóstolás után sikerült lefényképezni, nem voltam elég gyors!


Igen, igen túróval készült gubáról van szó. Elsőre nekem is furcsa volt amikor tavaly olvastam a receptet, de gondoltam egyet és kipróbáltam hisz a hozzávalókat külön-külön mind szeretjük, így együtt sem lehet rossz alapon. Mivel mindenkinek ízlett így, megegyeztünk Kaszival, hogy máskor is elkészítjük, azonban a sok kipróbálásra váró receptek és a jól bevált és kért sütik mellett teljesen elfeledkeztünk a túrós gubáról egészen a hét végéig. Akkor is azért ugrott be, mert sok szikkadt kiflink maradt amivel kezdeni kellett valamit mielőtt az enyészeté lett volna. A fagyasztóban szoktam a megmaradt 1-2 kiflit gyűjteni mákos gubának, most azonban a fagyóban nem volt hely a kifliknek és hát amúgy is 7-8 kifli száradozott a kenyértartóban. Kaszi nem igazán szereti a mákos gubát, jobban mondva úgy ahogy én csinálom, ezért más felhasználási módot kerestem és ekkor ugrott be, az elfeledett túrós guba.

A túrós gubához szükség van:
5-6 kiflire (ha szikkadtabb akkor 5-re ha friss akkor lehet 6)
50 dkg túróra
4 dl tejszínre
2 tk. vanília aromára
15 dkg cukorra és
4-5 ek. sárgabaracklekvárra (ízlés szerint lehet több is).

A sütőt 180 fokra kapcsolom és míg melegszik összeállítom a gubát.
A kifliket felkarikázom kb. fél centi vastagra. A túrót egy nagyobb edénybe teszem és villával összetöröm, majd a cukrot, tejszínt és a vanília aromát beleteszem és továbbra is a villával összekeverem. Ezután a karikázott kifliket hozzá keverem. Ha nem akarjuk hogy túl száraz legyen akkor az utolsó kiflit csak akkor tegyük bele ha látjuk, hogy a túrós-masszát még nem szívta fel a beletett kifli mennyiség. 
Ugyanis nagyon száraz kifli esetén kevesebb kifli is felszívja a folyadékot, míg frissebb kifli esetén több kell ehhez. (De hát ezt bizonyára mindenki tudta. :-) )
Tehát amikor a kifliket összekevertem a masszával akkor a sütőformába teszem a felét és a sárgabarack lekvár felével  megpettyezem, majd a másik felét ráteszem és ezt is megpettyezem a lekvárral.
És már mehet is a meleg sütőbe 10-15 percre. 
Én egy kb.20x30 cm-es kerámia formában sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése