2010. december 20., hétfő

Mézeskalács díszítése




Múlthét szerdán 2 adag mézeskalácsot sütöttem ki, Dani vitt az oviba a karácsonyi bulijukra, én a baba-mama klubba és a gyógytornász Vikinek is vittünk egy keveset és hát itthonra is maradt.  Már az elmúlt sütések alatt is gondolkoztam, hogy kellene rájuk díszítés is, így szétnéztem a neten, hogy ki hogyan és mivel csinálja. Megtudtam, hogy 1 tojás fehérjéhez 200 g porcukrot kell keverni és pár csepp citromlevet, hogy fényes legyen. Addig kell keverni a hozzávalókat, míg a habverőről nem cseppen le a "krém", ekkor egy nejlon zacskóba tettem és egy iciri - piciri lyukat vágtam rá, ezen keresztül vékonyan jött ki az íróka, így szép vékony vonalakat lehetett vele húzni. Az igazán szép kidolgozott motívumokhoz sok gyakorlás és nagyobb hely is kell, mint ami nekem rendelkezésemre állt, na de majd jövőre!  Addigra ételfestéket is próbálok szerezni, illetve alternatív színezékeket keresek pl. pirosnak céklalé esetleg málna szörp?
Dani lelkesen segédkezett a mézeskalácsok feldíszítésénél, két év múlva a lányok is alkotni fognak?

Íme néhány remekmű:


A jobb oldaliakat Dani készítette.
Készül az Angyalka.

És  a "Rajongóknak" egy kép:

Zoéval fürdés után.

1 megjegyzés:

  1. Hm, mondtam már, dolgozom a fénypostán? :)
    Ínycsiklandóan jól néznek ki. Nagyon ügyesek vagytok.
    Zoé pedig imádni való, mint mindig!!!

    VálaszTörlés