2012. április 25., szerda

Grízes túrótorta



Bizony, bizony nem figyeltem oda, hogy még egészben is le legyen fényképezve a torta, így már csak a jócskán megvágottat tudtuk lefényképezni.

Bár az idén nem díszítettem a tortákat fel, azok magukban is nagyon finomak voltak.

Ehhez a tortához 18 cm-es tortaformába a következők kellenek:
(26-os formához a dupla mennyiségek kellenek és akkor kicsit magasabb lesz a végeredmény)

3 tojás szétválasztva
pici csipet só
5 dkg vaj
5 dkg cukor (aki édesebben szereti a sütiket többet is tehet bele)
fél csomag vaníliás cukor
3 dkg búzadara
1 dkg vaníliás pudingpor
50 dkg túró
1/2 citrom leve és reszelt héja (ha nem szereti valaki a citrom erőteljes ízét a sütikbe kevesebb levet tegyen bele)

A sütőt 180C- ra bekapcsoltam és a tortaformát sütőpapírral kibéleltem.
A tojás fehérjét robotgéppel kemény habbá vertem.
A tojás sárgáját a vajjal, cukrokkal fehéredésig kevertem a robotgéppel. 
Ezután a pudingport, a grízt és a túrót is hozzá adtam, ezekkel együtt krémesre kevertem a hozzávalókat.
Ezután a citrom héjat reszeltem bele és a citrom levét is hozzá adtam.
Legvégül a felvert tojásfehérjét kevertem óvatosan hozzá, fakanállal. 

A meleg sütőben több mint egy órát kellett sütnöm mire a tűpróbát kiállta. Nyitott sütőajtónál a sütőben hagytam kihűlni. 

Másnap lekvárral ettük és úgy még egy fokkal finomabb volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése