2011. január 22., szombat

Császármorzsa

A héten szerdán császármorzsát sütöttem leves után másodiknak. Van már egy éve is, hogy utoljára készítettem, pedig nagyon szeretjük, de új sütiket kipróbálni még jobban, hát így esett, hogy ilyen sokáig nem került az asztalunkra. 
Szerintem olcsó és gyors az előállítása és a végén még az is megadatik, hogy mindenki kicsit a saját ízlésére formálja, azaz azzal és  annyira ízesíti amivel és amennyire szeretné.
Íme a recept és elkészítése:

2,5 dl liszt
2,5 dl búzadara
5 dl tej
Igen, igen deciliter a mértékegység eddig mindennél!
Ezt a három hozzávalót összekeverjük és pár órára a hűtőbe tesszük, hogy a dara megdagadjon. (Na nekem majdnem egy egész napot pihent a hűtőben, hogy miért ennyit hát ne is kérdezzétek, de baja nem lett!)
Ezután hozzákeverünk:
2 cs. vanillincukrot
10 dkg cukrot
4 db tojás sárgáját

A 4 db tojás fehérjét külön tálban felverjük és a jól összekevert masszába keverjük, de csak óvatosan, nagyon ne törjük össze a felvert fehérjét, hisz ettől lesz levegős a kész morzsa.
Ha mindent összekevertünk akkor egy nagy teflon serpenyőben (legyen legalább 4-5 cm-es a fala) diónyi vajat olvasztunk és a meleg serpenyőbe a  massza 1/3-át bele öntjük. Pár percig ne piszkáljuk, hagy szilárduljon és barnuljon meg kicsit az alja. A teteje még folyós amikor az alja már szépen megbarnult, na ekkor elkezdjük kavargatni, törekedjünk arra, hogy a nyers részek kerüljenek alulra a pirultak felülre. Kavargatás közben a fakanállal (én lapos végűt használok) aprítsuk is a sült részeket, így kapunk a végén morzsát!
Akkor van kész ha minden darabnak van színe, na nem csak sárga hanem kicsit pirult is. 
A maradék 2/3-ot még kétszere sütjük ki, ne feledjük újra és újra a vajat a serpenyőbe tenni!
A tésztába lehet tenni mazsolát, de mi nem szeressük azt, így a recept is mazsola mentes.
Szerintem langyosan a legfinomabb és mérsékelt mennyiségű baracklekvárral, de Dani ette már csak porcukorral is, Kaszi meg jó sok baracklekvárral.  Természetesen ha marad belőle másnap felmelegítve is nagyon finom.
Sajnos képet egyelőre nem készítettem, de legközelebb pótlom és ide teszem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése