2011. március 9., szerda

2011.03.06.



Ekkor volt az első házassági évfordulónk!
Már régen megbeszéltük, hogy nem veszünk egymásnak semmit hanem elmegyünk egyet vacsizni, hisz ez közös ünnep és szerintem ekkor az a fontos, hogy együtt legyünk és nem az hogy ajándékot vegyünk a másiknak.  A vacsit a könnyebb kivitelezhetőség miatt átraktuk a hosszú hétvégére, ekkor lesz baby sitterünk is. :)
Azért a vasárnapi ebéd kicsit különleges lett, bár nemigazán terveztem csak így alakult.
Nigella Lawson műsorából néztünk ki egy könnyű zöldborsó levest (Ő trutyilevesnek hívta) és "francos" csirkefalatokat.
A leves húsz perc alatt elkészült.

Tényleg trutyisnak néz ki, de ahogy mondják ronda, de finom!

Recept szerint 1,5 liter zöldség levest (kockából) felforralunk 1 szál újhagymát és kb. fél kg fagyasztott zöldborsót 10 perc alatt puhára főzünk benne. Míg a borsó fő 0,25 - 0,5  kg mozzarella sajtot turmixgépbe darabolunk. A főzés végén a hagymát kivesszük a levesből  és kidobjuk. A megfőtt borsót a lével együtt a turmixba tesszük és összeturmixoljuk és már tálalhatjuk is.
Turmixolásnál a turmix tetejét konyharuhával nyomjuk lefelé mert a forró leves felnyomhatja és az egész konyhánk zöld lesz, bár ez egy gyors festési módszer is lehetne azért ne így fessünk ki a konyhát! :)



Nigella szerint ennyi, mi feldobtuk még hagymás kenyér chipsszel, hogy valami ropogós is legyen benne. Kaszi szerint nem volt elég sűrű, így mi ha legközelebb ha elkészítjük ezt a levest akkor csak 1 liter leveslében főzzük meg a borsót. Ja és újhagyma sem volt itthon így az sem került be, azzal még finomabb lehet, sebaj majd legközelebb.


A második fogás a "francos"csirkefalatok volt krumplipürével.

Csikre mellet (nekem pulyka volt itthon kb. 50 dkg)  ujjnyi vastag csíkokra vágunk sózzuk borsozzuk és joghurttal felöntve pár órára vagy egész éjszakára a hűtőbbe tesszük.
Sós kekszet (Tuc-ot kaptam 2 csomaggal) egy zacskóban alaposan összetörünk, míg olyan nem lesz mint a zsemlemorzsa. A joghurtból kivéve a húst kicsit lecsöpögtetjük és a kekszmorzsába forgatjuk. Zsírpapírral kibélelt tepsire tesszük a húsokat. 220 fokos sütőben 15-20 percig sütjük, félidőben megforgatjuk, hogy mindkét oldala piruljon.
Ehhez a recepthez is van hozzáfűzni valóm.
Először is lehet, hogy Angliában ez az állag ropogósnak számít, de az olajban sült rántott hús bundáját meg sem közelíti. Másodszor pedig nem volt semmi extra íze a húsnak, nagyon puha és omlós volt, de ennyi, hogy feldobjuk édes savanyú mártással ettük, Dani pedig ketchuppal. Szerintem ha csak felnőttek eszik akkor már a joghurtba tehetünk fokhagymát és a kekszmorzsába szárított chilit, hogy pikánsabb legyen a hús.

A desszert csokidarabos kuglóf volt.

Hát nem a legjobb lett a kép de a lényeg látszik.


Ez volt az első kuglófom. Mivel családi receptem sincs így megint kénytelen voltam a neten keresgéli Kaszival, így akadtunk rá a következő receptre a Femina.hu oldalon:
Hozzávalók:

  • 20 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 4 tojás
  • csipet só
  • 40 dkg liszt
  • 5 dkg keményítő (nem volt itthon így kihagytam)
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 dl tej (a tejfölös állaghoz még öntöttem hozzá egy kevés tejet)
  • 10 dkg darabokra tört étcsoki
A vajat a cukorral, a vaníliás cukorral és a sóval keverd habosra, majd add hozzá a tojásokat. Keverd el a lisztet a sütőporral és a keményítővel, majd apránként add a vajat a keverékhez. Tejjel hígítsd, és óvatosan keverd bele a csokidarabokat. Akkor megfelelő a tészta állaga, ha tejfölsűrűségű. A kuglófformát bőségesen vajazd ki, töltsd bele a tésztát, és told 170 fokos sütőbe. Ha túl gyorsan barnul, csökkentsd a hőmérsékletet 150 fokra. 50 perc alatt megsül, de 40 perc után nézd meg tűpróbával, hogy már jó-e.
Én végig 170 fokon sütöttem de még 45 perc után sem volt elég sült így 180-ra felvittem a sütő hőfokát és még kb. 10 percig kellett sütnöm mire elkészült.



Kaszi szerint ilyen ízű egy kuglóf, de szerintem nem volt elég édes és csokis sem, így a következő kuglófom másik recept alapján készül.

Délelőtt míg a sütit állítottam össze Hanna elaludt.
A kezében a labdát figyeld! Álmában is fogja.

Előző nap nem aludtak rendesen napközben ezért vasárnap idő előtt  kidőlt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése