2012. szeptember 24., hétfő

Nyaralás 2012 7. nap

Hát erre a napra virradó éjszakát sem aludtuk át.
Ismét Hanna miatt. Most szegényke a fülét fájlalta hajnalban, kapott fájdalom csillapítót és majd csak amikor az hatott akkor tudott ismét elaludni.
Szombat révén ügyeletre kellett mennünk, és legközelebb csak Pécsen volt fül-orr-gégészeti ügyelet.
Reggeli után indultunk is Pécsre.

Itt járunk.
Várakozunk.
A kórház az ügyelettel a belvárosban, a sétáló rész közvetlen szomszédságában volt. Szerencsére nem kellett sokat várnunk, a doktornő megvizsgálta Hannát és megállapította, hogy középfül gyulladása van. Antibiotikumot írt fel és azt ajánlotta, hogy ha lehet ne érje víz a fülét. Azaz a fürdőt elfelejthetjük, ha jót akarunk a gyereknek.  Kiváltottuk a gyógyszert és mivel Hannának nem volt láza, így döntöttünk, hogy ha már Pécsen vagyunk akkor megnézzük a tufa barlangot.
Kicsit nehezen, de megtaláltuk a barlangot.  Szerencsénkre pár perc várakozás után indult is az idegenvezetővel a barlangban a séta. (Csak vezetővel lehetett bemenni.)
Sajnos a sötét és hideg barlang a gyerekeknek nem igazán jött be. A lányok annyira féltek, hogy öt perc után kijöttem velük. Dani is nagyon félt ám a barlangban, végig fogta az apja kezét, nem mert tőle fél méterre sem eltávolodni. De azért csak végigmentek a feltárt barlang részben és készítettek fényképeket is.

A legenda szerint nagyon régen sárkányok éltek a barlangban, ezért még az 1900-as évek elején papírból készítettek sárkányt a barlangba, látogató csalogatóként.
Manapság ez a sárkány várja a látogatókat az egyik teremben.

Ezután étterem keresésre indultunk, mert amit először kinéztünk, ugyan nagyon közel volt a barlangoz, de ott telt ház fogadott minket.
Végül a Babarkán torony külső részén lévő éttermet választottuk.

Sajnos itt is csak egy gyerek etetőszék  volt, így a lányok először "balhéztak" (érsd: aki nem ült a székben éktelenül síkított), majd jóízűen ették a levest.

Ezután úgy döntöttünk, hogy nem nyúzzuk tovább Hannát, így vissza mentünk a szállásunkra.

Pécs és Harkány közötti út mellett van egy repülőtér, itt most először láttunk repülőt, így gondoltam lefényképezem.