2012. szeptember 29., szombat

Nyaralás 2012. 8. - 9. nap

Vasárnap úgy döntöttünk, hogy egy kicsit pihizünk és nem megyünk sehova. A gyerekek is kialudhatták magukat délben és Kaszi is megnézhette a F1 aktuális futamát.

Hétfőn Mohácsra mentünk a Mohácsi Történelmi Emlékhelyet szerettük volna elsősorban megnézni, de persze magára a városra is kíváncsiak voltunk.

Mivel a Történelmi Emlékhely pontos címét nem tudtam, csak elindultunk Mohács felé az 57-es úton, ezzel kerültünk is egy nagyot, mert az emlékhely igazából Mohácstól kb. 8 km-re van, amit egy másik irányból rövidebben is elértünk volna.

Az új látogató központ és a kapu a fehér kőrózsa mögött.
A látogató központ három szintes.
A föld alatti részen régészeti leletek, korhű ruhák és videó film várja a látogatókat. A film 20 perces és a mohácsi csatát eleveníti fel. Sajnos a csajok nem voltak csendben, így ezt a filmet nem tudtuk megnézni.

Az ott dolgozó hölgy felvilágosította Danit, hogy ez a páncélruha 50 kg-ot nyom.

A földszinti részen a pénztár és az ajándékbolt található.

Az emeleten, pedig fényképekből van kiállítás az Emlékhely régészeti feltárásáról.  (Szerencsére a szintek között tágas lift közlekedett, így ezt be tudtuk járni babakocsival, utána pedig a pénztáros Hölgy vigyázott a babakocsinkra. Ezúton is köszönet érte. )

Innen a kilátás a kert részre:

Temetőkert fentről.

Elindul a csapat a kopjafák közé.

Miután itt kinézelődtük magunkat, elindultunk Mohácsra késői ebédre és várossétára.

Ebédelni (Szép kártyával fizetve) egy Duna parti szállodában tudtunk (csak zárójelben, de megjegyzem, hogy 3*-os szállodában 790 Ft-os menüt ettünk, méghozzá nagyon finomat). Majd a komp érkezését néztük meg.

Ezután fagyizni indultunk. A lányok most kaptak először fagyit tölcsérben ( itthon pohárból kaptam már kétszer), de nagyon szépen ették.

Természetesen apa is fagyizott.

Hanna, Zoé

Majd egy jó kis sétát tettünk a belvárosban. A csajok végig gyalogoltak, mert babakocsit nem vittünk magunkkal a kocsiból.

Fogadalmi Templom

Vízpárában hűsölve.

Városháza

Az egyik legnagyobb meglepetés akkor ért minket amikor kenyeret akartunk venni estére és azt tapasztaltuk, hogy a boltok, pékségek délután 4-kor bezártak. Egyedül egy CBA-t találtunk nyitva.

Szálláshoz visszafelé tartva, természetesen minden gyerek aludt.