2012. szeptember 29., szombat

"Remeklések" mostanság






Kb. két hete készítettem ezt a túró gombócot. A gombócot a hagyományos recept szerint készítettem, de nem zsemlemorzsát, vagy búzadarát készítettem hozzá hanem édes kekszmorzsát ahogyan a Vak varjúban ettük. (Bár ott még a kekszmorzsát fűszerezték, fahéjjal, de az ismert okok miatt ez itthon elmaradt.)
Tehát a kifőtt gombócokat morzsára tört győri mézes kekszbe forgattam bele és cukros tejföllel tálaltam.  
Azt hiszem máskor is így fogom csinálni, egyrész, mert gyorsabb, mint grízt készíteni és mert még finomabb is.



Ezek az én ostoros kalácsaim. A receptjét itt találtam és már régóta szemeztem a recepttel, de csak a héten jött el az ideje, hogy el is készítsem. Az eredeti recepthez képest annyit változtattam, hogy én csak 3-4 dkg élesztőt tettem bele, mert az eredeti 5 dkg-ot túl soknak találtam. Ennyi élesztővel is szépen feljött, de még  így is lehetett érezni az élesztő ízét egy kicsit. 
Mivel a két kalács nem fért el egy tepsin ezért a második fonatot formába tettem, de ez nem bizonyult jó ötletnek, mert a töltelékből kifolyt vajat a kalács teljesen felszívta, így az alja nagyon vajas lett. Tanulság, hogy csak tepsire szabad tenni a kalácsokat. Illetve legközelebb az egyik felét csigáknak fogom elkészíteni.


Első házi krémesem.


Ma készült el ez a krémes. Gyors süti volt, mert az alja és a teteje ugyebár fagyasztott leveles tésztából készült amit csak ki kellett nyújtani és kisütni, a krém pedig bolti ( Dr Otker) zacskós porból készült 3 perces robotgépes keveréssel. Az eredmény viszont nagyon finom lett.
Szerintem ez a recept tökéletes, ha gyorsan, kevés idő és energia ráfordítással sütit kell készítenünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése