2010. december 7., kedd

Dani és a Mikulás(s)ok(k)

Nem nem arról  van szó, hogy rájött az igazságra a Mikulással kapcsolatban, még nem, de már nehéz a látszatot fenntartani értelmes magyarázatokkal kell előállnunk a sztori fenntartásához.  Szerintem már csak 1-2 évig hisz a Mikulásban.

Már kb. egy hónapja hallgatjuk, hogy mit szeretne a Mikulástól és a Jézuskától ajándékba. A Jézuskának a levelet el is küldtük. Az oviban le is rajzolták, hogy ki mit szeretne kapni  a Mikulástól, Dani egy plüss szurikátát rajzolt. (Bár az óvó nénik felirata nélkül nem jöttem volna rá mi az.:-) ) Ezt a közös nagy képet kiragasztották a csoportszoba ajtajára. Mi azonban rendületlenül mondtuk neki, hogy a Mikulás csak édességet hoz játékot nem. 

Vasárnap este kitakarította a csizmáját és ragaszkodott hozzá, hogy kekszet is készítsünk ki a Mikulásnak és tejet. (Itt az eredménye az amerikai családi filmeknek, már a magyar gyerekek is raknak ki kaját a Mikulásnak.) Amikor az ő bögréjébe töltöttem a tejet akkor kicsit megijedt, hogy az ő új, szülinapra kapott bögréjét el ne vigye a Mikulás, amikor megnyugtattam, hogy biztos nem viszi el akkor gyorsan ágyba bújt és el is aludt, hogy tudjon jönni a Mikulás (mert az csak akkor jön amikor a gyerekek alszanak - ugye?). Aztán este 10 körül meg is érkezett (gyorsan elővettem a csomagokat és beletettem a csizmájába, volt saját és céges miki csomag is). 
Reggel persze nem kellett sokáig keltegetni, sietett ki a csizmájához és örömmel vette észre, hogy nem kapott virgácsot, tehát nem is volt rossz. (Ó én balga ezt elfelejtettem!) Persze kicsit szomorú volt, hogy nem kapott játékot, de mivel menni kellett az oviba ezért nem igen szomorkodott. 
Az oviba délelőtt ment a Mikulás, délután pedig mikulás ünnepségre mentek egy iskolába. Kíváncsian vártam, hogy milyen élményekkel tér haza az oviból. Na ott érte a sokk. Teljesen fel volt háborodva, hogy a mikulás ünnepségen nem is volt Mikulás. "Hát milyen mikulás ünnepség az ahol nincs Mikulás!" - mondogatta. Aztán a másik amin nagyon felháborodott, hogy ál-Mikulás járt az oviban. "Anya azt hiszik, hogy nem veszem észre, hogy a szakálla gumival volt a fülére akasztva és a bajsza is többször lecsúszott!"  Teljesen kiakadt, hogy, hogyan mondhatja az ál-Mikulás azt, hogy onnan jött ahonnan a Joulupukki ( nem bírja megjegyezni, hogy Finnországból), mikor nagyon jól beszél magyarul. Kaszi elmesélése szerint amikor öltöztette az oviban Danit akkor Lackóval végig ezen a két dolgon háborogtak, értetlenkedtek. 
Még ma reggel is ezen zsörtölődött és azt is megjegyezte, hogy az áruházban (Árkád) sem volt igazi a kávézónál üllő Mikulás, annak is hamis volt a szakálla. (Pedig versért cserébe még szaloncukrot is kapott tőle vasárnap.) 
Aztán később az is kiderült, hogy a csoportban többen kaptak játékot a Mikulástól és Ő miért nem.  Na erre adjon az ember értelmes magyarázatot!
Reggel talált még egy magyarázatot arra, hogy miért nem kapott virgácsot: "Anya biztos azért nem kaptam virgácsot, mert tettem ki neki tejet és kekszet."  Puff neki ezek szerint a Mikulás is megvesztegethető, hát mivé lesz így a világ! Ja és azt mondta, ha jövőre is csak ál-Mikulásokkal találkozik akkor utána már nem is akar Mikulással találkozni. Na mondom én hogy még Ő maga is egy évet adott a Mikulásnak. Aztán már megelégszik azzal ha reggelre tele lesz a csizmája, mert ezt még hozzá tette.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése