2010. december 18., szombat

Mákosguba-torta


A múlthétvégén az egyik karácsonyi recepteket tartalmazó újságban a találta Kaszi és kérte, hogy  készítsem el. Mivel én is imádom és Dani is a mákos dolgokat, így nem volt kérdés, hogy megsüssem-e vagy sem.
Az általam készített mákos gubától annyiban tér el, hogy a tej mellé tejszín és tojássárgája is kerül bele és mivel karácsonyra ajánlják ezért narancs és citromhéj is.
 Mivel készítés során kisebb - nagyobb problémák merültek fel így kicsit át írtam a receptet, hogy finom kicsit ragacsos legyen, valamint minden kiflit érjen megfelelő mennyiségű mák. 
7 kiflit 1 cm-es kockákra vágtam és tálba tettem. 1,1 dl tejet és 1 dl tejszínt 20 dkg cukorral, 25 dkg mákkal és az 1 citrom reszelt héjával és narancs hiányában 2 db mandarin reszelt héjával összekevertem és mikróban megmelegítettem. A keverék 3/4-ét a kiflire tettem és alaposan   összekevertem. A maradék mákos masszát lehűtöttem és 3 tojássárgáját kevertem hozzá, majd ezt is a kiflikhez kevertem. A kész masszát egy sütőpapírral kibélelt kapcsos tortaformába tettem és alaposan összetömörítettem. 170 C-os sütőben 25 percig sütöttem. 


A torta elnyerte a Dani tetszését is és nekem is nagyon ízlett, Kaszi véleménye: "Finom csak nagyon mákos." 
Tudni kell, hogy Ő nem igazán szereti a mákos dolgokat, így nem is igazán értettem miért kérte ezt a sütit, de mi az utolsó morzsáig eltüntettük. :-)

3 megjegyzés:

  1. Jól néz ki a süti!
    Fényposta nincs??? :( a francba...
    Igazán feltalálhatnák már!!

    VálaszTörlés
  2. Egy része már meg van!
    Az ablak nyitás.... :)
    A többi részén még dolgoznom kell egy kicsit. :(

    VálaszTörlés