2011. május 2., hétfő

Május elseje

Az idén több ünnep is esett erre a napra. Először is az állandóan ezen a napon lévő munka ünnepe, aztán ott van 1977 óta az én szülinapom :), és az idén erre a napra esett az anyák napja is. Tehát volt bőven ünnepelni való.


A szülinapi tortáról eleinte csak azt tudtam, hogy én akarom elkészíteni, de hogy milyet azt nem, aztán elkezdtem a neten keresgélni és rátaláltam a gesztenye tortákra. Mivel szeretem a gesztenye masszát, de nem szoktam gesztenyepürét készíteni ezért úgy gondoltam, hogy egy gesztenye töltelékes torta finom lenne.  Mint már annyiszor most is több receptet néztem meg és kialakítottam a saját receptemet.

18 cm-es tortaformában készített gesztenye torta receptje a következő:

A tortához kell :
5 db tojás,
5 ek cukor,
4 ek finom liszt,
1 ek kakaópor
és a forma kikenéséhez vaj és liszt.
A hozzávalókból a leírás sorrendjében robotgép segítségével piskóta tésztát készítettem és 190 C-os sütőben tűpróbáig sütöttem. 

A krémhez kell 
3 dl tejjel megfőzött 1 cs. vaniliás pudingpor 3 ek cukorral készítve. 
Külön kikevertem 25 dkg gesztenye masszát 
10 dkg rámával és 
10 dkg porcukorral, majd tettem még bele
7 dkg olvasztott csokit (hogy miért pont 7 dkg, hát mert ekkora volt a csoki nyuszi )
Végül a gesztenyés masszához kevertem a kihűlt pudingot ( 2 evőkanálnyi kivételével) és megkentem vele a ketté vágott és kihűlt piskótát. A tetejét pedig csokireszelékkel szórtam meg.


Sajnos az egésznapos eső miatt nem tudtunk kimozdulni itthonról így maradt a játék a gyerekekkel és a pihi.


3 megjegyzés:

  1. Igazából én nem szeretem a gesztenyés dolgokat...de ez a süti,egyszerűen csodálatosra sikeredett...Danival nagyon ellenkeztünk a gesztenyés íz ellen,de a végeredmény meggyőzőtt mindkettőnket....követelni fogjuk havonta egyszer ezt a tortát...:)

    VálaszTörlés
  2. Ezúton is sok boldog szülinapot tesó!
    Azt hiszem nálunk is gyakori süti lesz...
    Fantasztikusan néz ki!!

    VálaszTörlés
  3. Ági!
    Ezúton is köszi!
    Tényleg érdemes kipróbálni, mert nagyon finom!
    Puszi

    VálaszTörlés