2010. október 15., péntek

Húsos pite és a maradék tészta esete

A múlthét péntekre készülve húsos pitét találtam ki amit már csütörtökön elkészítettem. A hús kicsit sok lett, illetve a leveles tésztából is marad ki mindig ezért kitaláltam, hogy a nemrég vásárolt kiszúró és töltő formámat kipróbálom és csinálok húsos táskákat.

A húsos pite úgy néz ki, hogy a pulyka vagy csirke mellet felkockázom apróra és befűszerezem (mindig kicsit másként), most éppen só, bors, majoránna és egy kis bazsalikommal majd kevés olaj rá. Kicsit érlelem az ízeket a hűtőben, majd serpenyőben pirosra sütöm, és kicsit kihűtöm. 3 tojást, 2 dl tejszínt, kb. 10 dkg reszelt sajttal és kicsi sóval összekeverek. A leveles tésztát (én mindig mirelitet használok) lisztezett felületen kinyújtom és a formának megfelelően levágom. Többnyire a kapcsos tortaformában csinálom, tehát kibélelem a tésztával a formát úgy hogy az oldalán felfelé mindenhol legyen. Ezután megy bele a hús rá a tejszínes szósz. Ezután jönn a neheze, a tésztát elkezdem a tetejére hajtogatni és ahol egymásra ér ott tejföllel megkenem az alul maradó tésztát, hogy össze ragadjanak. Ahol esetleg nem ér össze a tészta oda a maradékból vágok egy darabot. A tetejét is megkenem tejföllel és a 210-230 C-os sütőben megsütöm.

A húsos batyuhoz a maradék tésztát elnyújtottam és a formával kiszaggattam, majd a maradék hússal és krémsajttal megtöltöttem és összezártam őket.
 (Na jó ezt már a fénykép kedvéért nyitottam ki még egyszer azért ilyen a széle.)

Sütés előtt tojással megkentem a tetejüket és 220-240 C-os sütőben addig sütöttem míg aranysárgák nem lettek. Íme a végeredmény.


És a nap poénja az hogy mind Kaszinak, mind Daninak és nekem ez a pár töltött tészta jobban ízlett mint maga a fő kaja, így meg is egyeztünk, hogy inkább ilyen picikéket süssek mint a nagy pitét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése