2010. október 28., csütörtök

Lányok és a mozgás

Már jó ideje tervezem, hogy leírom a lányok mikor kezdtek el hasra fordulni, most elérkezett az idő, összeszedtem a gondolataimat.

Zoé volt a gyorsabb, talán azért mert ő mégiscsak valamivel könnyebb, mint a Hanna. 2010.09.10.én volt a nagy nap amikor is először hasra fordult. Utána vagy másfél hétig nem csinálta, de aztán ráérzett a dologra és azóta bármikor képes hasra fordulni. Tegnap, azaz október 27-én figyeltük meg, hogy szépen teszi a kezét egymás után és így gyorsan tud magán körbe fordulni. Azonban hasról hátra fordulni még csak véletlen szerűen tud, legalábbis szerintem, hisz ha elfárad akkor "brümmög", hogy fordítsuk vissza. A fejét sem szereti lerakni ha hason van, hogy így pihenjen, illetve ha mégis kénytelen, mert anya nem ér rá, akkor arcát teszi le a földre, mint a strucc, nem akarja elfordítani oldalra. 

Hanna 2010.10.10-én fordult meg először magától. Ezután ő is kihagyott pár napot, de azóta bármikor hasra fordul amikor ő akar, még akkor is amikor én nem szeretném (például pelenkázás közben). Oldalra fordulás nála még inkább küzdés, de remélem Hanna is gyorsan rá jön hogy, hogyan megy ez gyorsan. Valamiért ő sem akarja a fejét letenni ha hason van. Ő már többször a hátára fordult egyedül, de neki sem ez a kedvenc elfoglaltsága. Már nagyon ügyesen rázza a csörgőket és egyéb játékokat, és szinte mérges ha egy játék nem csörög - zörög.

Kaja ügyben ott tartunk, hogy kereken egy hónapja délben csak "rendes" étel van. Hogy mi a rendes étel? Hát alma, körte, banán a gyümölcsök közül, sütőtök, krumpli a zöldségek közül. Egyszer volt brokkoli és zöldborsó de ezek nem jöttek be a csajsziknak. A zöldségek nem igazán fekszenek nekik, még Hanna csak - csak megeszi őket, persze almával dúsítva, azonban Zoénak egyáltalán nem ízlenek. Hetente egyszer kapnak "tejbegríz" vagy "tejberizs" bébikaját. Üveges bébi kaját még nem kaptak. Azt hiszem lassan egy kis hús is megjelenik a kajájukban.

Most ennyi, a  változásokat, fejlődéseket is majd rögzítem itt és így mindenki képben lesz. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése