2011. október 5., szerda

Csokis zabpelyhes keksz


Ennek a keksznek a receptjét a legfrissebb TV paprika újságban találtam.
Mivel minden volt itthon hozzá ezért tegnap úgy döntöttem, hogy gyorsan össze is dobok egy adagot belőle, gyors reggelinek kitűnő Daninak és Kaszi is vihet belőle az iskolába. Amikor készítés előtt megláttam, hogy a receptből 12 db lesz úgy gondoltam megduplázom a mennyiséget és rögtön 2 adagot sütök ki ennyi éhes szájnak.

Most az eredeti recept következik, azaz kb 12 db kekszhez a következők kellenek:
10 dkg liszt,
2,5 dkg kakaópor,
1/2 kiskanál  szódabikarbóna,
1/4 kiskanál só,
12,5 dkg puha vaj + a tepsi kikenéséhez,
10 dkg cukor,
1/2 kiskanál vaníliakivonat,
2 evőkanál zabpehely és
5 dkg étcsokoládé apróra vágva.

A sütőt bekapcsoltam 170 C-ra. Míg a sütő melegedett a sütit összeállítottam a következő képen:
A lisztet, kakaóport, szódabikarbónát és a sót egy tálban összekevertem. 
A puha vajat a cukorral robotgéppel habosra kevertem, majd a vaníliakivonatot hozzá adtam.
Ezután a vajas keverékhez fakanállal kevertem hozzá a lisztes keveréket, majd amikor már sima volt a zabpelyhet és a csokoládét is.
A tésztából kicsit púpos evőkanálnyi adagokat a vajjal kikent tepsire halmoztam 5 cm-es távolságokra egymástól, hogy ne folyjanak egybe. A halmokat kicsit lelapogattam az ujjammal és már mehetett is a meleg sütőbe 15-16 percre.



Amikor a megsült sütit kivettem a sütőből még a tepsin hagytam, hogy kicsit ott hűljön és szilárduljon egy kicsit, majd ~ 5 perc múlva óvatosan rácsra szedtem őket, hogy ott hűljenek ki teljesen. 
A recept szerint hetekig eláll a keksz, üvegbe, kekszes dobozva csomagolva, de azt hiszem nálunk ez a "veszély" nem fenyegeti a sütit.

2 megjegyzés: