2011. október 4., kedd

Ha péntek akkor pizza, jobban mondva pizza csiga vagy pizza golyó



Két hete pénteken a szokásos pizza készítésekor Dani kitalálta, hogy pizza csigát szeretne (előző nap látta a boltban). Így fogtam a már szinte kész pizzáját és a szalámit apróbbra daraboltam és kicsit másképp rendeztem el, majd rátettem a reszelt sajtot és feltekertem, mint a mákos bejglit, majd ~ 2 cm-es darabokat vágtam le róla és tettem a tepsibe. Körülbelül negyed óra alatt meg is sült.  Mivel mindenkinek ízlett a pizza csiga a múlt pénteken közkívánatra mindenki pizzáját így kellett elkészítenem.  
A pizza tésztáját a szokásos módon készítettem el, melynek receptjét itt találod.
A tészta kinyújtásakor nem kör alakra törekedtem, hanem téglalap alakra, ez talán könnyebb is. :-) Majd jött rá a paradicsomszósz a fűszerkeverék és a különböző feltétek. A szalámikat és sonkákat ujjnyi vastagságúra szeleteltem és úgy osztottam el a tésztán, hogy feltekerés után egyenletesen mindenhol legyen belőle. A szélein a kukoricát kicsit még bele is nyomkodtam, hogy tekeréskor és szeleteléskor minél kevesebb essen ki. A reszelt sajttal fejezetem be itt is a feltéteket. Szorosan feltekertem a tésztát és már szeleteltem is a csigákat. Zsírpapíros tepsire téve őket 15 - 20 perc alatt a 210 - 220 C-os sütőben szépen megsültek.









1 megjegyzés: