2010. szeptember 21., kedd

Szándokán féle töltött káposzta

Augusztusban voltunk Debrecenbe és egyik nap Szándokánéknál ebédeltünk. Tepsiben sült töltött káposzta volt az egyik fogás, ami Kaszinak és a többieknek is nagyon ízlett. Nekem csak azért nem ízlett, mert kapor is volt benne. Pénteken elhatároztam, hogy vasárnap megfőzöm kis változtatással, azaz kapor nélkül. Fel is hívtam Szándokánt, hogy hogyan készült és ez alapján csináltuk meg Kaszival,  a végeredmény nagyon fincsi lett. Íme a recept a mi verziónkban:

Szükség van savanyú káposztába töltött káposztákra, nekem 20 töltelékem volt, (szerencsére ezzel nem kellett foglalkoznom, mert volt a fagyóban anyu által töltött)  aztán kell még
savanyú káposzta vagy 1 fej káposzta 
kb. 6 paradicsom 
kb. 6 paprika 
1 nagyobb fej hagyma
1-2 gerezd fokhagyma
só, bors, pirospaprika
3 húsleves kocka
4-5 vastagabb szelet füstölt tarja
(evéshez tejföl)

Mivel nem volt itthon és a közeli boltokban sem savanyú káposzta  így én egy fej káposztát vettem amit vékony csíkokra vágtunk. (Ha savanyú káposztával csináljuk akkor azt jól ki kell áztatni és utána kell darabolni.)
A paradicsomot és a paprikát is feldaraboltuk apróra. A hagymát apróra vágtuk és kevés olajon megfonnyasztottuk, ezután a fokhagyma került hozzá kicsit tovább kevergette Kaszi, majd jött a pirospaprika, bors, só. Tehát úgy készült mint a pörkölt alap. Ezután felöntöttük 1,5 liter húslevessel (marhahúsleves kockából készítettük) és összeforraltuk.  Ezzel előkészítettünk mindent, jöhetett a rétegezés.
Szándokán szerint csak római tálban készülhet, de mivel nekem az nincs így a nagy porcelán sütőtálamba csináltuk. Tehát alulra jön a füstölt hús erre az apróra vágott káposzta, majd a paradicsom és paprika erre az "ágyra" jönnek a töltött káposzták majd megint a paradicsom, paprika és a tetejére a káposzta. Ezt az egészet meglocsoltuk a pörkölt alappal úgy hogy ellepje. A kész tálat lefedtük, én alufóliát alkalmaztam erre a célra fedele nem lévén a tálamnak. 50 fokon 3 órát sütötte anyu mert ekkor már nem voltunk itthon, a sütés vége előtt fél órával kifedte, hogy a léből elfőjön.
A kajcsi finom lett de a következő észrevételünk van Kaszival:
savanyú káposztával biztos még fincsibb, de ennek hiányában a fejes káposzta csíkokat a pörkölt lében kicsit elő kell főzni hogy ízletesebb legyen.

A teljesség kedvéért lejegyzem, hogy aki szereti a kapor ízét az a rétegezéskor (ha jól emlékszem) a paprika  - paradicsom sorra kell tennie a finomra vágott kaport.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése