2010. szeptember 27., hétfő

Kalácsot sütöttem!


Jaj de rég írtam ide, pedig van mit elmesélnem! A sok téma közül időrendben az első a múlthét pénteki kalács sütésem.  
Na nem teljesen az én érdemem, mert a kenyérsütőgéphez való kalácsmixet vetettem be. A gépbe beletettem a szükséges hozzávalókat és dagasztásra programoztam a gépet. Amikor a gyümölcsöket kell beletenni akkor leállítottam a gépet és megfeleztem a tésztát és a gépben a maradóhoz tettem kakaóport amit tovább kevert majd ott kelt meg a tészta. A másik felét - a fehéret - tányérra téve a mikróba téve a legalacsonyabb fokon 1 percre beraktam majd a ott is hagytam így a keléshez szükséges meleg meg lett és szépen meg kelt a tészta. A kelés után a kakaós és a sima tésztát is kétfelé vettem, majd enyhén lisztezett felületen 4 egyforma hosszúságúra sodortam őket. Ezután következett a négyes fonás.






Sütés előtt még lekentem felvert tojással, hogy szép fényes legyen a teteje.
Íme ilyen lett az én fonott kalácsom:








1 megjegyzés: