2011. február 6., vasárnap

Szalagos fánk

A fánk!


Farsang tiszteletére tegnap és ma is szalagos fánkot sütöttem! Most sütöttem másodjára fánkot. Tavaly csöröge fánkot készítettem az idén viszont mindketten a nagyink féle fánkra vágytunk. Szétnéztem a neten a receptek között és kialakítottam a saját fánkomat (alkohol nélkül Dani miatt, valamint Kaszinak nem tetszett a receptekben szereplő citrom vagy narancshéj így az is kimaradt).
Már amikor kelt a tészta az illata alapján tényleg a mamáink által sütött fánkok ízét éreztük a szánkban, és a végeredmény sem okozott csalódást!!!
Nagyobb szaggatóval (nekem még mindig a nagy levesbe való zöldségtartó egyik fele) 10 db lett, ma pedig pohárral szaggattam és így 12 db lett a következő adagból:

30 dkg liszt
2 ek cukor
1 cs. vaníliás cukor
kis csipet só
2 tojás sárgája
1,4 dl tej
1,7 dkg élesztő
4 dkg olvasztott ráma

A tejben csipet cukorral felfuttatam az élesztőt, majd a lisztbe tett többi hozzávalóhoz tettem és a kenyérsütőgép dagasztó funkciójával összedolgoztattam a tésztát. A tésztát egy műanyag tálba áttettem és a mikróba betéve a legkisebb fokozaton (70 W) fél percre elindítottam a mikrót, zárt ajtóval a mikróban hagytam a tésztát míg duplájára nem kelt. (Én mindent így kelesztek, mert biztos ,hogy meleg helyen van a keleszteni való, amit amúgy nem tudnék biztosítani a lakás más pontján.)
Ezután lisztezett felületre borítva a tésztát ujjaimmal szétnyomkodtam, húzogattam míg ujjnyi vastag nem lett. Kiszaggattam a fánkokat és letakarva fél óráig pihentettem őket. 
szaggatás után
fél óra múlva


Bő olajban sütöttem 1-1,5 percig fedő alatt, majd megfordítva szintén 1-1,5 percig fedő nélkül. Az olaj hőmérsékletét szombaton még nem igazán sikerült eltalálnom, de ma már jobban ment. Ja és még fontos, hogy a mélyedést a fánk közepén úgy érjük el hogy sütés előtt az egyik oldalon a közepénél kicsit széthúzogatjuk a tésztát s a lyukkal lefelé kezdjük el a sütést.

Ettük lekvárosan (Kaszi), mogyorókérmmel (Dani) és porcukrosan (én), ki hogy szereti.


Dani fánkja két falat után

2 megjegyzés:

  1. és tényleg ....isteni finom lett!!!!!!
    tiszta nagyi békebeli fánkja ..:)
    nagyon ügyi az én kis feleségem!!!
    Puszi....a férjed...

    VálaszTörlés
  2. Ez csak ugyan szépen néz ki . Én is ki fogom próbálni puszi anya.

    VálaszTörlés