2011. február 23., szerda

Az én meggyes pitém

 
Vasárnapra meggyes pitét rendelt Kaszi, amit el is készítettem. 
Még tavaly ősszel kísérleteztem ki a tölteléket netes receptek és Kaszi által haza hozott bolti meggyes rétes tölteléke alapján. Hogy miért kísérleteztem? Hát azért mert mindegyikben volt valami ami nekünk nem tetszett, hol pudinggal sűrítették (Kaszi nem igazán szereti), hol olyan fűszereket írtak amiket mi nem szeretünk, és hát annak a bolti rétesnek amit Kaszi vesz isteni a tölteléke így azt próbáltam lemásolni persze csak is kóstolással.

A töltelékhez kell:
kb. 50-60 dkg magozott meggy (én fagyasztottat használtam eddig, friss még nem lévén, de szerintem ezután is maradok a fagyasztottnál hisz ennyi gyerkőc mellett kinek van ideje még meggyet is magozni)
3-4 ek. cukor (ízlés szerint lehet több vagy kevesebb is)
4 ek. liszt
kb. 2 -3 dl meggylé
esetleg 2-3 ek. meggylekvár (ha van otthon tegyél bele, ha nincs ezért ne vegyél :-) én is most raktam bele először)
a tészta pedig 500 g fagyasztott leveles tészta

A fagyasztott meggyet felolvasztom egy szűrőben és közben a levét  felfogom az edényben amire a szűrőt tettem. A meggyet a végén kicsit megnyomkodom, így biztos meg lesz a kívánt meggylé mennyiség. A levet egy lábasba teszem és a liszttel, cukorral összekeverem és felforralom (folyamatos keverés mellett) így egy sűrű masszát kapok. Ebbe beleforgatom a meggyet és a lekvár, hagyom kihűlni. 
A tortaformát kivajazom. A sütőt felmelegítem 210-220 C-ra. A felolvadt leveles tésztát 3-4 mm vastagra kinyújtom és akkorát vágok le belőle, hogy a formát ne csak kibéleljem vele hanem  a tölteléket is be tudjam fedni vele. Tehát a kibélelt formába beleteszem a kihűlt tölteléket és a tésztával befedem. A tetejét több helyen megszurkálom késsel (gőz itt távozik és nem púposodik fel) és tojással lekenem. Az előmelegített sütőben addig sütöm amíg a tészta az edény falától elválik és szép színe nem lesz. Ha jól emlékszem akkor ez nekem a gáz sütőben 40 perc körül volt. 


Én csatos tortaformát használok a sütéshez, mert ebből a legkönnyebb kivenni a kész sütit.
Szerintem úgy is nagyon finom lehet, hogy a téglalap alapúra nyújtott tésztára egy csíkba felhalmozzuk a tölteléket és a tésztával befedve rúdban sütjük ki.  
Természetesen akik szeretik fahéjjal is ízesíthetik a tölteléket, én az ismert okok miatt nem használhatok fahéjat.

Jól kihűlve porcukorral megszórva a legfinomabb!

A leveles tésztából mindig marad ki több kevesebb, ezt sózom és tojással lekenem és vagy köménnyel vagy sajttal megszórom és rudakra vágva kisütöm a forró sütőben.

1 megjegyzés:

  1. ez a meggyespite egyszerűen verhetetlen......világbajnok ízei vannak.....nagyon ügyes(mint már többször említettem)az én kis feleségem...:)
    puszi

    VálaszTörlés