2011. december 21., szerda

Idei mézeskalácsaink

Rögtön sütés után
 
Az idén a tanfolyam miatt, mindenre olyan kevés időm  jut és valami teljesen el is marad. Azonban a mézeskalács sütésből nem engedtem, már csak a gyerekek miatt sem. Persze korántsem vagyok benne nagyon profi, mármint forma és díszítés terén, de még csak második éve készítek mézeskalácsot, és mint mondottam már idén időm sincs túl sok. 



A mézeskalács recept a tavalyi (melyet itt meg találsz) és azt hiszem már ez marad a családi receptünk, hisz tényleg rögtön puha lesz és végig az is marad. Nincs szükség másra, csak dobozba tárolni és garantált a puhaság  az utolsó darabig.
Az íróka receptje tavaly kimaradt, most pótolom. 
1 tojásfehérjét elkezdem robotgéppel felverni, amikor már kezd keményedni hozzáadok 200 g porcukrot és addig folytatom a keverést amíg a keverőlapátról csak nagyon nehezen cseppen le. Ahhoz, hogy szép fényes legyen pár csepp citromlevet lehet bele csepegtetni.
Színezéshez nem vettem ételfestéket, hanem fekete áfonya szörpöt tettem az íróka egyharmadához, ezzel a világos rózsaszíntől a sötétebb lilás-rózsaszínes színt kaptam. Mivel a szörp hígított az írókán ezért kevertem még hozzá porcukrot, hogy megint azt a sűrűséget kapjam. (Ezt már csak kanállal kevertem hozzá.)




 A kész írókát uzsonnás tasak egyik sarkába szedtem és iciri-piciri lyukat vágtam rá. Jól jött az íróka sarokban tartásához a zacskózáró csipesz is. Ezzel a "technikával" a hétéves fiam is sikeresen mintázott.




Természetesen idén is segített Dani a díszítésnél. Tavaly óta sikerült pár új formát is beszerezni. Jövőre már szeretnék álló fenyőfát is alkotni. Remélem sikerülni fog, de az még a jövő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése