2010. november 20., szombat

Kakaós csiga és vaniliapudingos bukta

A mai ebéd gulyás leves volt, ami után valami jó kis süti dukál. Hogy mi legyen sokat törtem a fejem, végül a bukta és kakaós csiga között vacilláltam/tunk. 
Még nyáron  a nyaralás alatt Viki finom kakaós csigával kínált meg minket, azóta meg akartam én is sütni, több hétvégén szemeztem már a recepttel, de eddig nem jött el az ideje. Na de most aztán beizzítottam a kenyérsütőgép kelesztő programját és megdagasztattam vele a kelt tésztát. Annyira élvezem, hogy csak bele kell tenni a hozzávalókat és 2 óra múlva kész a gyönyörűen megkelt tészta, persze csak ha nem felejtem el bele tenni a dagasztó lapátokat, mint ma is. Dani még reggel kitalálta, hogy neki kókuszreszelékes vaníliapudingos bukta kell. Oké, akkor a kelt tészta egy részéből bukta lesz. Megfőztem a pudingot 3,5 dl tejjel és miután langyosra hűlt hozzá kevertem egy tojás sárgáját és 3-4 dkg vajat és kókuszreszeléket. Ez utóbbira mennyiséget nem tudok írni, mert addig töltöttem bele amíg Daninak elég kókuszos nem volt és még én sem találtam túlzásnak.
A csigát teljesen a recept szerint készítettem el, tehát most következzék a recept:

45 dkg finomliszt
15 dkg rétesliszt
csipet só 
10 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
1 kisebb citrom reszelt héja
1 tojás
2 ek olaj
1 db friss élesztő
kb. 2,5 dl tej

A tejből a gép aljába a folyadékok közé 1 dl tejet kell tenni a maradék 1,5 dl tejet kevés cukorral langyosítani és az élesztőt felfuttatni benne. Az élesztős tejet a gépben a liszt tetejére kell tenni. A dagasztásnál be-be kukucskáltam a gépbe, hogy milyen a tészta állaga, mert egy kicsit ragacsosnak kell lennie. 
(Na az első kukucskálásnál vettem észre, hogy a dagasztó lapátokat nem tettem bele!)
A program lejárta előtt ki kell venni a tésztát  a gépből, mert kidagad az üstből. 
(Én a kikapcsolt sütőbe tettem, de itt meg a grillező szerkezetre kelt rá a tészta, tanulság lejjebb kell tenni a rácsot a sütőben!)
Miután jól megkelt a tészta és minden más teendőnk is engedi (tehát már a gyerekeket is megetettük, nokedli is a levesben) jöhet a nyújtás. Lisztes felületen kisujjnyi vastagra és téglalap alakúra nyújtjuk a tésztát. 
A kakaós masszához 3 ek kakaóport (nem cukrozottat) és 5 ek porcukrot pici tejjel sűrű masszává keverünk. (Ha megkóstoljuk és nem ízlene nyugodtan lehet még cukrot vagy kakaóport bele tenni.)
A kinyújtott tésztára kenjük a masszát és a hosszabb oldalánál feltekerjük a tésztát. (Bár ah a rövidebb oldalánál tekerjük fel akkor kevesebb, de nagyobb csigákat kapunk.) Ezután ujjnyi vastagra felszeleteljük és az alját kicsit összenyomjuk és tepsire tesszük. (Én a könnyebb takarítás miatt sütőpapírt tettem a tepsikbe.) A tésztát mielőtt betesszük a sütőbe még 5-8 percig kelesztjük. A 200-220 C-os sütőben 3-5 percig sütjük a tésztát, majd a hőfokot 180 C-ra csökkentjük és még kb.30 percig sütjük a csigákat. Amikor kivettük a megsült tésztát a sütőből akkor 1 dl tej és 1 cs. vaníliás cukor keverékével megkenjük a tetejüket.
És már el is készítettük a kakaós csigát.



A buktákhoz a tésztát fél centi vastagra nyújtottam és a kihűlt krémmel megpakoltam. A téglalap alakú tészta rövidebbik oldalához tettem a tölteléket és egyszer ráhajtottam a tésztát, ezután elvágtam a lapot  és következett a következő töltelék. A tészta szélét a kimaradt tojás fehérjével megkentem, hogy jól összeragadjanak, mivel sok főzős műsorban ezt láttam, azonban mint a képen is jól látszik nem mindig jött be ez a praktika. A sütik tetejét is a maradék tojás fehérjével kentem meg. 180 C-os sütőben pirosodásig sütöttem (kb. 30 perc volt).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése