2010. november 23., kedd

Hétvégi maradékok utóélete

Mostanában elég kreatívnak érzem magam a hétvégi maradékok felhasználását illetően. Sok receptekkel foglalkozó oldalon, újságban biztatnak a maradékok hasznosítására, átformálására, azaz, hogy a maradék rizshez ne húst süssünk ki, hanem például több kevesebb hozzávalóval sajttal töltött rizsgombócot készítsünk belőle. Ennek szellemében az elmúlt két hétben két új kaját is "kitaláltam" magunknak a maradékokból.
Két hete nem igazán sikerült a sült afrikai harcsa (túl sós lett és valamiért a vastagabb részei sem sültek át rendesen), ezért fogtam apró darabokra vágtam és tojás, zsemlemorzsa, fokhagyma és reszelt sajt hozzáadásával fasírtot készítettem belőle. Nagyon finom lett, legalábbis a gyors eltűnése erre engedett következtetni.
A hétvégén pedig a kukoricás - borsós rizsből sikerült többet készítenem, mint amennyi a rántott sajt és rántott karfiolhoz szükséges lett volna. Bevallom félig - meddig direkt csináltam többet, pont azért hogy rakott rizs készüljön belőle. Eredetileg darált húsból készült pörkölt és a kihagyott karfiollal akartam feltúrbózni a rizst, de idő és kedv hiányában egy gyorsabb változatot találtam ki. A zöldséges rizshez egy vörös bab konzervet és a kihagyott 3 nagyobb karfiol rózsát (összevágva) kevertem, majd reszelt sajttal szórtam meg. 20 perc alatt pedig összesütöttem. Remélem ez is sikeres lesz. Holnap kiderül.
készülőben

Most pedig közkívánatra pár kép a gyerekekről:
hétvégi móka I.

hétvégi móka II.

Festőbajnok

jó anyával

Már a fióknál vagyok -Zoé

Labdázni jó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése