2010. november 30., kedd

Mézeskalács




A múlthéten kitaláltam, hogy most már nekem is illik mézeskalácsot sütnöm, elvégre annyi mást is megsütök miért éppen ezt ne tudnám elkészíteni. Első gondolatom az volt, hogy megsütöm az anyu receptje szerint, de aztán szétnéztem a neten is és találtam egy szimpatikusabbat. A recept írója azt ígérte, hogy azonnal puha lesz a süti, na Dani mellett ez kell nekem gondoltam és már írtam is ki a receptet. Bevallom a másik ok, hogy másik receptet kerestem, hogy tudtam, hogy anyu receptjéből rengeteg tészta lenne, így a kisebb mennyiség is csábított az idegen recept felé.
Egyéb elfoglaltságaim (bevásárlás, főzés ....) miatt csak délután jutottam el a süti kisütéshez, bár a recept szerint 5-12 órát kell az összegyúrt tésztát pihentetni a majd 24 órás pihitől sem lett semmi baja. 

Íme a recept melyet  NoSalty blogjában találtam Rögtön puha mézeskalács címmel:
  • "50 g vaj vagy margarin
  • 60 g barnacukor /lehet fehér kristálycukor is/
  • 125 g méz
  • 250 g finomliszt
  • 1 tasak sütőpor
  • 1/2 tk szódabikarbóna
  • 1-1 tk őrölt fahéj, reszelt friss gyömbér , szegfűszeg , szerecsendió , szegfűbors
  • 1 citrom héja reszelve
  • 1 narancs héja reszelve
  • 1 tojás"
Mivel Dani allergiás a fahéjra, így természetesen nem tettem bele és csak gyömbérem volt friss (hála Tündinek), így szárított szegfűszeget és szerecsendiót tettem  bele. Narancs sem volt itthon, így mandarin héjat reszeltem helyette bele.

  1. "Egy lábasban felolvasztjuk a vajat, mézet, és a cukrot, majd hideg vízfürdőbe állítva hagyjuk kihűlni.
  2. A lisztet, sütőport, szódabikarbónát és a fűszereket, valamint a reszelt héjakat összekeverjük egy másik tálban.
  3. A kihűlt mézes masszában elkeverünk egy egész tojást, majd ezután a lisztes keverékkel összedolgozzuk.
  4. 5-12 órára hidegre tesszük.
  5. Sütőpapírral kibélelünk sütőlemezeket, vagy tepsiket.
  6. A tésztát 3 mm vastagságúra nyújtjuk lisztezett felületen, és  különböző formákkal kiszúrjuk, s a sütőlemezekre helyezzük kissé tágasan, hogy ne nőjenek össze.
  7. 200 °C -ra előmelegített sütőben 7-8 percig sütjük.
Hagyjuk kihűlni sütés után, és díszíthetjük cukormázzal, amit porcukorból (120 g) és egy tojás fehérjéből verünk habbá, majd habzsákból rányomjuk a díszítést a figurákra, és hagyjuk megszáradni."

A késői időpont és fáradság miatt díszítés nem került a formákra, de a gyors fogyás miatt felesleges időtöltés is lett volna, talán majd legközelebb.  

A süti tényleg puha volt a kihűlés után és még ma is az volt, már ami maradt belőle!








Közben apa a lányokkal szórakozott:
Hanna

Hétfő délelőtt letettem a lányokat aludni, a kép tanulsága szerint Hanna nem volt álmos, inkább szépen és csendben áthelyezte a dolgokat az ágyában. :-)

Ui.: Kedves Olvasók szeretném ha nagyobb aktivitással írnának a megjegyzésbe, így tudnám, hogy ki mit gondol az írásaimról és a lányokról, esetleg kipróbálta valamelyik receptet és az hogy sikerült. Köszönettel:

1 megjegyzés:

  1. Jól néz ki a süti. Fényposta nem működik?? :(
    Hanna ,mint mindig édes. (Jó, hogy egyre több fotót teszel ki.)
    Azt a játékot leszedte az ágy széléről!? Hm... Már látszik a műszaki vér??...hehehe

    VálaszTörlés