2010. november 3., szerda

Jamie és Bencze Ilona után

Kaszi a múlthéten sokat tévézett, míg a láz miatt az ágyat nyomta. Két étel is megtetszett neki így a hétvégén el is készítettük őket.

Az első a májjal töltött gombafej rántva, ezt Bencze Ilona csinálta a vacsoracsatában. Eredeti recept  szerint libamájjal készül, de mi kacsa májjal készítettük el (ez volt a fagyóban :-) ). 
Nagyon egyszerű az elkészítése, a májat (szerintem nyugodtan lehet csirke máj is ) sóztam és majoránnával szórtam be. Ezután kevés olívaolajon teflonserpenyőben megsütöttem őket, míg hűltek addig a tölteni való gombafejeket megtisztítottam, majd sóztam és borsoztam  a fejeket.  A gombafej azon részébe ahonnan a szárát kitörtem a máj darabokat beletettem, ha szükséges volt hústűvel összetűztem őket hogy a panírozáskor és a sütéskor is egyben maradjanak. 


Ezután következik a panírozás és a sütés.
Az étel fogyasztásakor a gomba kevés levet engedett, ekkor jutott eszembe, hogy a gombát sózás után legalább fél órát állni kell hagyni, hogy a nedvességéből veszítsen. 
Íme a végeredmény:


A süti pedig Jamie Oliver új karácsonyi sorozatában látta Kaszi, málnahabos francia krémes a neve.
Leveles tésztát kb. 5 mm vastagra kinyújtottam majd nagyobb köröket szaggattam ki  belőle.  A szaggatáshoz anyu tanítása szerint nagyszájú pohár kell, de és a nagy fűszertojást alkalmaztam, mert annak éles a pereme így könnyen elvágta a tésztát, átmérője kb.8 cm. Kiszaggatás után porcukorral megszórtam a tetejét, majd forró (230-240 C-os ) sütőben kisütöttem a korongokat. Szépen feljöttek a korongok,  a sütő üveg ajtaján keresztül folyamatosan néztem őket, így csak tippelek hogy a sütés  kb.10-15 perc volt.
A habot Kaszi készítette el egy kis segítséggel. Tehát egy doboz tejszínt felvertünk, végén 1,5 -2 teáskanál porcukorral édesítettük. ( Az első doboz tejszínbe már a legelején beletette Kaszi a porcukrot, így abból nem lett kemény hab.)  Másik edényben a 250 g-os mascarpone sajtot szintén a robotgéppel felverte Kaszi. Ezeket félretéve elkészítette a málnát a krémhez, azaz kb. 250 g fagyasztott málnát felolvasztott és turmixban kb. 3 ek cukorral összekevert. Mivel én nem bírom a magjait a málnának, ezért átpasszírozta egy szitán az összeturmixolt cukros málnát. (Amúgy Jamie is átpasszírozta mint utólag kiderült, csak a drágát nem zavarják a magok és gondolta ezt kihagyja a sorból, de rám tekintettek volt és megcsinálta a passzírozást.) Ezek után a málnát a mascarponéhoz keverte, majd a tejszínt is óvatosan hozzá forgatta. Ezzel el is készült a krém. A kihűlt tésztát ketté vágta és a krémet töltött bele .  
Íme a szorgoskodásunk végeredménye:



Na jó Jutka kedvéért a csajokról is egy kép:

Itt még jó meleg volt!!!!

4 megjegyzés:

  1. Bocsi...de nem a Bencze hanem a Hüvősvölgyi Ildikó csinálta a gombásmájat...ezt csak az utókor miatt :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi a képet, de a továbbiakra is fenntartom ezt az igényt:)

    VálaszTörlés
  3. kérdés: egy bolti leveles tészta kell hozzá?, mekkora doboz tejszín?

    VálaszTörlés
  4. Kedves Judit!
    Egy fél kilós leveles tészta kell hozzá és egy 200 ml-es amit én szoktam venni, de biztos nem lesz baja ha kicsit több a tejszín.
    Írj hogy milyen lett!!!
    Puszi Andi

    VálaszTörlés